The Daily Caller

From Wikipedia, the free encyclopedia - View original article

The Daily Caller
TypeOnline news site
Editor-in-chiefTucker Carlson
HeadquartersWashington, D.C.
Jump to: navigation, search
The Daily Caller
TypeOnline news site
Editor-in-chiefTucker Carlson
HeadquartersWashington, D.C.

The Daily Caller is a politically conservative[1][2] news and opinion website based in Washington, D.C., United States. Founded by Tucker Carlson, a libertarian conservative[3][4] political pundit, and Neil Patel, former adviser to former Vice President Dick Cheney, The Daily Caller launched on January 11, 2010. In late 2012, it was reported that the site had quadrupled its page view and total audience and had become profitable without ever buying an advertisement for itself.[5]


The Daily Caller is in the White House rotating press pool and has full-time reporters on Capitol Hill.[6] Its reporters have appeared on MSNBC, Fox News Channel, CNBC, CNN, NBC, ABC and CBS, and radio stations across the country. Reporters and columnists include Matt Lewis, Mickey Kaus, Alex Pappas, Jamie Weinstein, Will Rahn, Caroline May, Vince Coglianese, Matt Labash, Alexis Levinson and Jim Treacher.[7]

Daily Caller founder Tucker Carlson


The Guardian referred to The Daily Caller as "the conservative answer to The Huffington Post".[8] An article in The Washingtonian commented that in comparison to The Huffington Post, "The Caller puts more emphasis on its own reporting, whereas HuffPo is happy to feature someone else’s story" and "The Caller's headlines tend to be less misleading and opaque."[9] In February 2012, Internet marketing research firm comScore found a plurality of The Daily Caller's site visitors to be self-identified political independents; of the remaining visitors, Republicans outnumbered Democrats 35 percent to 27 percent.[10]

In an interview with Politico, Carlson said that The Daily Caller will not be tied to ideology but rather will be "breaking stories of importance". In a Washington Post article, Carlson said "We're not enforcing any kind of ideological orthodoxy on anyone."[11] In an interview with The New York Times, Carlson said that the vast majority of traditional reporting comes from a liberal point of view and called The Daily Caller's reporting "the balance against the rest of the conventional press".[12]

Opinion contributors have included Newt Gingrich, Andrew Breitbart, S. E. Cupp, Arianna Huffington, a weekly column by former Special Counsel to Bill Clinton Lanny Davis, and current and former members of Congress.



Reporter interrupting President[edit]

The Daily Caller's White House reporter Neil Munro received criticism for interrupting President Obama's prepared remarks on June 15, 2012.[16] Munro, along with Carlson and Patel, defended his behavior by saying that he tried to time his question to when he thought the president was finishing, though this was disputed by other reporters there.[17][18][19]

Senator Bob Menendez prostitution controversy and FBI investigation[edit]

In an article titled "Women: Sen. Bob Menendez paid us for sex in the Dominican Republic",[20] The Daily Caller reported that New Jersey senator Bob Menendez had allegedly paid two prostitutes to have sex with him during a stay at a Dominican Republic resort. The report included videotaped interviews with the women. The allegation came five days before the 2012 New Jersey senate election. News organizations such as the New York Times, ABC News and the New York Post declined to publish the allegations, viewing them as unsubstantiated and lacking credibility.[21][22][23]

The FBI investigated the allegations and found no evidence to substantiate them.[24][25] Subsequently, one of the women who accused Menendez stated that she had been paid to falsely implicate the senator, whom she had never met.[21][25] Menendez's office described the allegations as "manufactured" by a right-wing blog as a politically motivated smear.[26] On March 18, police in the Dominican Republic announced that three women had acknowledged they had been paid $300–425 each to lie about having had sex with Menendez.[27]

According to a spokesperson in the Dominican government, the women in question had been paid to make the false claims in question by someone who identified himself as a Daily Caller employee. The Daily Caller issued a statement denying the claims.[28] The Daily Caller denied having paid any individuals for any participation in the stories about Menendez, and detailed the discrepancies between the new reports from Dominican authorities and the original interviews the outlet had conducted.[29][30][31] The Washington Post was extremely critical of the Caller's "eagerness to publish completely unsubstantiated allegations", concluding that the Caller was "ducking accountability".[32][33][34]


  1. ^ Carter, Bill (October 1, 2013). "George Will to Leave ABC News for Fox News". The New York Times. 
  2. ^ Gerth, Joseph (September 23, 2013). "Sen. Rand Paul thinks Chief Justice Roberts should have Obamacare". The Courier-Journal. 
  3. ^ "Tucker Carlson". Cato Institute. 
  4. ^ "Paul Begala-Tucker Carlson Debate". C-SPAN. 
  5. ^ Stelter, Brian. "Still a Conservative Provocateur, Carlson Angles for Clicks, Not Fights". The New York Times. Retrieved October 7, 2012. 
  6. ^ Calderone, Michael (February 1, 2010). "Daily Caller joins W.H. pool". Politico. Retrieved July 8, 2010. 
  7. ^ "About us". The Daily Caller. Retrieved January 5, 2013. 
  8. ^ Bunz, Mercedes (January 11, 2010). "The Daily Caller: the conservative answer to the Huffington Post". The Guardian (London). Retrieved January 11, 2010. 
  9. ^ Bartlett, Tom. "The Bearable Lightness of Being Tucker Carlson". The Washingtonian. Retrieved March 13, 2013. 
  10. ^ Byers, Dylan (April 30, 2012). "Report: POLITICO strikes down the middle". Politico. Retrieved May 1, 2012. 
  11. ^ Kurtz, Howard (January 11, 2010). "Tucker's excellent adventure". The Washington Post. Retrieved June 27, 2010. 
  12. ^ Stelter, Brian. "Still a Conservative Provocateur, Carlson Angles for Clicks, Not Fights". The New York Times. Retrieved October 7, 2012. 
  13. ^ "List of 2012 Edward R. Murrow Award winners". Radio Television Digital News Association. Retrieved 6/12/12. 
  14. ^ "List of American Legion Fourth Estate Award winners". 
  15. ^ "List of Telly Award winners". 
  16. ^ Nakamura, David (June 15, 2012). "Daily Caller reporter Neil Munro interrupts Obama’s immigration announcement". The Washington Post. Retrieved 2012-11-02. 
  17. ^ "Statements from The Daily Caller regarding exchange in White House Rose Garden". The Daily Caller. June 15, 2012. Retrieved 2012-11-02. 
  18. ^ "Neil Munro Of The Daily Caller Responds On Heckling, But Who Is The Reporter That Interrupted President Obama?s Speech? [VIDEO]". International Business Times. June 16, 2012. Retrieved 2012-11-02. 
  19. ^ Knox, Olivier (June 15, 2012). "Reporter who interrupted Obama: I thought he was finished". Yahoo! News. Retrieved 2012-11-02. 
  20. ^ Boyle, Mathew (November 1, 2012) "Women: Sen. Bob Menendez paid us for sex in the Dominican Republic". The Daily Caller. Retrieved March 13, 2013.
  21. ^ a b Schwartz, Rhonda (March 5, 2013). "Woman Says She Was Paid to Lie About Claim of Sex With Senator Menendez". ABC News. Retrieved March 13, 2013. 
  22. ^ Lipton, Eric (February 16, 2013). "Inquiry on Democratic Senator Started With a Partisan Push". New York Times. Retrieved March 13, 2013. 
  23. ^ Bump, Philip (March 8, 2013). "Daily Caller's Prostitution 'Scoop' Was So Thin Even the 'New York Post' Passed". The Atlantic. Retrieved March 13, 2013. 
  24. ^ Leonnig, Carol D.; Wallsten, Peter (February 15, 2013). "FBI investigating allegations Sen. Menendez patronized prostitutes in Dominican Republic". Washington Post. Retrieved March 13, 2013. 
  25. ^ a b Leonnig, Carol D.; Londoño, Ernesto (March 4, 2013). "Escort says Menendez prostitution claims were made up". Washington Post. Retrieved March 13, 2013. 
  26. ^ Weiner, Rachel (January 30, 2013). "Menendez: Prostitution allegations 'manufactured' by 'right-wing blog'". Washington Post. Retrieved February 9, 2013. 
  27. ^ Coglianese, Vince (March 18, 2013). "Dominican police: Three women lied about sex with Menendez". The Daily Caller. Associated Press. Retrieved March 19, 2013. 
  28. ^ Leonnig, Carol D.; Lazo, Luz (March 22, 2013). "Dominican official links Daily Caller to alleged lies about Menendez". The Washington Post. Retrieved March 22, 2013. 
  29. ^ Christopher, Tommy. "The Daily Caller Denies Paying $5,000 For Fake Robert Menendez Prostitute Stories". Mediaite. Retrieved May 22, 2013. 
  30. ^ Calderone, Michael (March 22, 2013). "Daily Caller Denies Paying For Prostitutes' Robert Menendez Claims". The Huffington Post. Retrieved May 22, 2013. 
  31. ^ "Conservative website accused of paying prostitutes to lie about sex with senators". CBS News. Associated Press. Retrieved May 22, 2013. 
  32. ^ Wemple, Erik. "Did Daily Caller pay to frame Menendez?". The Washington Post. Retrieved March 22, 2013. 
  33. ^ Weigel, David. "It's getting so you can't even trust shady Dominican attorneys anymore". Slate. Retrieved March 22, 2013. 
  34. ^ Bump, Philip. "This time we actually believe The Daily Caller". The Atlantic. Retrieved March 22, 2013. 

External links[edit]