Quentin Reynolds

From Wikipedia, the free encyclopedia - View original article

Quentin Reynolds
BornQuentin James Reynolds
(1902-04-11)April 11, 1902
New York, United States
DiedMarch 17, 1965(1965-03-17) (aged 62)
San Francisco, California, United States
NationalityAmerican
OccupationJournalist
 
Jump to: navigation, search
Quentin Reynolds
BornQuentin James Reynolds
(1902-04-11)April 11, 1902
New York, United States
DiedMarch 17, 1965(1965-03-17) (aged 62)
San Francisco, California, United States
NationalityAmerican
OccupationJournalist

Quentin James Reynolds (April 11, 1902 – March 17, 1965) was a journalist and World War II war correspondent. He was a member of Delta Tau Delta International Fraternity.[1]

As associate editor at Collier's Weekly from 1933 to 1945, Reynolds averaged twenty articles a year. He also published twenty-five books, including The Wounded Don’t Cry, London Diary, Dress Rehearsal, and Courtroom, a biography of lawyer Samuel Leibowitz. He also published an autobiography, By Quentin Reynolds.

After World War II, Reynolds was best known for his libel suit against right-wing Hearst columnist Westbrook Pegler, who called him "yellow" and an "absentee war correspondent". Reynolds, represented by noted attorney Louis Nizer, won $175,001 (approximately $1.5 million in 2014 dollars), at the time the largest libel judgment ever.[2][3] The trial was later made into a Broadway play, A Case of Libel, which was twice adapted as TV movies.

In 1953, Reynolds was the victim of a major literary hoax when he published The Man Who Wouldn’t Talk, the supposedly true story of a Canadian war hero, George Dupre, who claimed to have been captured and tortured by German soldiers. When the hoax was exposed, Bennett Cerf, of Random House, Reynolds's publisher, reclassified the book as fiction.[4]

Reynolds was a personal friend of British media mogul Sidney Bernstein. In 1956, Reynolds paid a visit to England to co-host "Meet the People", the launch night programme for Manchester-based Granada Television (now ITV Granada) which Bernstein founded.[5]

Books[edit]

See also[edit]

References[edit]

  1. ^ http://www.delts.org/about/famousdelts.html Retrieved 2012-02-19[dead link]
  2. ^ "The Press: Reynolds v. Pegler". Time. July 5, 1954. Retrieved 3 January 2011. 
  3. ^ Reynolds v. Pegler: 1954 - Reynolds Sues For Libel; http://law.jrank.org/pages/3052/Reynolds-v-Pegler-1954.html; http://law.jrank.org/pages/12749/Reynolds-v-Pegler.html; http://openjurist.org/223/f2d/429
  4. ^ "The Press: The Man Who Talked". Time. Nov 23, 1953. Retrieved 3 January 2011. 
  5. ^ TVARK - Granada Television: Idents. Accessed on 2 September 2011.

External links[edit]